Retur- & Reklamationsinfo
14 dagars Byte eller Öppet köp:
Fri retur!
Returer bekostar vi en gång.
Utöver det sker, frakt för byte av vara, på din bekostnad. Du returnerar artikeln som brev eller paket. Kontakta oss med vårt kontaktformulär eller på mail kundservice@b-elle.se och vi mailar en returlapp du skriver ut och klistra på ditt paket. Ej mot postförskott!
KONTAKTA DOCK ALLTID OSS INNAN DU RETURNERAR med vårt kontaktformulär eller mail: kundservice@b-elle.se
Du får då instruktioner hur det ska gå till. Bifoga kvitto/kvittokopia. Alla lappar och etiketter måste sitta kvar på
plagget. Varan ska var i gott skick . I annat fall kan vi komma att neka din
retur och kräva betalning för varans värdeminskning.
Retur p g a Reklamation:
Är artikeln defekt eller om
vi har packat fel kan du självklart returnera den. Reklamation skall
emellertid göras inom skälig tid från det att felet upptäckts.
Gå in på Retur/Reklamation, under Kundservice (längst ner på hemsidan) och fyll i formuläret.
När vi konstaterat att reklamationen är korrekt skickar vi
returhandlingar, d v s adressetikett samt transportdokument. Vi ersätter den felaktiga artikeln med en likadan eller kan du
välja tillgodokvitto som kan användas som betalning på b-elle. Du kan också välja återbetalning. Vi bekostar
frakten på utbytt artikel.
Retur p g a byte:
På
b-elle webbshop är samtliga artiklar försedda med uttömmande info just
för att vi alla ska slippa besväret med att returnera plagg p g a byte. Men
naturligtvis får du byta en beställd artikel mot ny likadan i annan storlek/färg etc. Vi ersätter inte; eventuellt nytt emballage, kuvert eller låda att lägga returen i. Tänk på att öppna paketet
försiktigt om du ämnar skicka tillbaka i densamma.
Retur p g a Ångerrätt:
Din
ångerrätt (ångerfrist) gäller under 14 dagar. I
ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.
Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot artikeln eller del av din
beställning. Du är skyldig att hålla artikeln i lika gott skick som när
du fick den och alla lappar och etiketter måste också sitta kvar på
plagget. Du får inte använda artikeln, men naturligtvis försiktigt undersöka och prova den. På samma sätt som du gör i en fysisk butik.
Varan skall skall skickas senast från dig 14 dagar från det du mottagit den. Du får en returlapp mailad till dig, att sätta på din försändelse. En bra ide är att du kontaktar oss så fort du ångrar ditt köp. Då är inte risken så stor att du missar datumet ångerfristen går ut.
Begränsad Ångerrätt:
Tänk på att ångerrätten, I VÄLDIGT SÄLLSYNTA FALL,är begränsad om priset är nersatt p g a defekter eller beställningen har särskilda villkor angivna i beskrivningen till plagget.
Läs alltid noga innan du beställer.
JUST NU HAR ALLA PRODUKTER ÖPPET KÖP 14 DAGAR I B-ELLE'S WEBBSHOP.
Vår återbetalningsskyldighet:
Vi
skall, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du erlagt för artikeln, snarast efter den dag vi överenskommit om
återbetalning eller då vi tog emot artikeln.
Frakt du erlaggt när du beställt vara under 500.-, 69.- ersätts ej!
Returen fri en gång.
Kundservice
Tveka inte att kontakta oss oavsett vad det gäller! Vi finns för dig! Kontakta oss på.
PM: PM Facebook
Mejl: kundservice@b-elle.se