Retur- & Reklamationsinfo

14 dagars Byte eller Öppet köp:

Returer bekostar vi en gång. Utöver det sker, ny frakt för byte av vara, på din bekostnad. Du returnerar artikeln som brev eller paket.  Ej mot postförskott!

KONTAKTA DOCK ALLTID OSS INNAN DU RETURNERAR på mail: kundservice@b-elle.se eller sms 0707279020! 

Du får då instruktioner hur det ska gå till. Bifoga kvitto/kvittokopia. Alla lappar och etiketter måste sitta kvar på plagget. Varan ska var i gott skick . I annat fall kan vi komma att neka din retur och kräva betalning för varans värdeminskning.

Retur p g a Reklamation:
Är artikeln defekt eller om vi har packat fel kan du självklart returnera den. Reklamation skall emellertid göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Upptäcks felet 6 månader efter inköp ligger bevisbördan hos dig som kund. Gå in på Retur/Reklamation, under Kundservice (längst ner på hemsidan) och fyll i formuläret. När vi konstaterat att reklamationen är korrekt skickar vi returhandlingar, d v s adressetikett samt transportdokument. Vi ersätter den felaktiga artikeln med en likadan eller kan du välja tillgodokvitto som kan användas som betalning på b-elle. Du kan också välja återbetalning.  Vi bekostar frakten på utbytt artikel.

Retur p g a byte:
På b-elle webbshop är samtliga artiklar försedda med uttömmande info just för att vi alla ska slippa besväret med att returnera plagg p g a byte. Men naturligtvis får du byta en beställd artikel mot ny likadan i annan  storlek/färg etc. Vi ersätter inte; eventuellt nytt emballage, kuvert eller låda att lägga returen i. Tänk på att öppna paketet försiktigt om du ämnar skicka tillbaka i densamma. 


Retur p g a Ångerrätt:
Din ångerrätt (ångerfrist) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot artikeln eller del av din beställning. Du är skyldig att hålla artikeln i lika gott skick som när du fick den och alla lappar och etiketter måste också sitta kvar på plagget. Du får inte använda artikeln, men naturligtvis försiktigt undersöka och prova den. På samma sätt som du gör i en fysisk butik.

Varan skall skall skickas senast från dig 14 dagar från det du mottagit den. Du får en returlapp mailad till dig, att sätta på din försändelse. En bra ide är att du kontaktar oss så fort du ångrar ditt köp. Då är inte risken så stor att du missar datumet ångerfristen går ut.


Begränsad Ångerrätt:
Tänk på att  ångerrätten är begränsad om priset är nersatt p g a defekter eller beställningen har särskilda villkor angivna i beskrivningen till plagget. Läs alltid noga innan du beställer.

Vår återbetalningsskyldighet:
Vi skall, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du erlagt för artikeln, snarast efter den dag vi överenskommit om återbetalning eller då vi tog emot artikeln.

Frakt du erlaggt när du beställt vara under 500.-, 69.- ersätts ej!

Returen fri en gång. 


Kundservice
Tveka inte att kontakta oss oavsett vad det gäller! Vi finns för dig! Kontakta oss på.

PM:  På Instagram eller Facebook
Mejl: kundservice@b-elle.se

Sms /tel 0707279020